Fysiska biljetter kan vara papperbiljetter, säsongskort, armband eller andra fysiska format. På StubHub International måste du lista dessa biljetter som Fysiska biljetter. Frakt kan endast ske när din köpare har tillhandahållit en leveransadress. 


Denna artikel förklarar hela processen från att du mottar en försäljning till dess leverans:


Vad är de olika leveransalternativen?

När du mottar en försäljning, beroende på evenemangets leveransinställningar, kan du: 

  • Ladda ner en fraktetikett från ditt StubHub International-konto. Läs mer om denna process för att förstå hur du använder den förbetalda etiketten som tillhandahålls. 
  • Använd kundens adress för att skicka biljetterna själv om ingen arrangerad kurirtjänst är tillgänglig i evenemangets land. Om detta är ditt fall, rekommenderar vi att du läser denna artikel för att fullt ut förstå hur du skickar biljetterna. 


Hur laddar man ner etiketten?

Följ dessa enkla steg:

  1. Gå till din försäljning i ditt StubHub International-konto.
  2. Klicka på 'Skriv ut leveransetikett'.
  3. En popup-ruta kommer att visas som frågar om du är redo att skicka nu. Om så är fallet, klicka på 'Skriv ut'. Du har 2 dagar på dig att skicka. php Copy code
    • Om knappen är grå, måste du vänta tills din köpare tillhandahåller adressen. Om du fortfarande inte kan ladda ner etiketten innan din leveransdeadline, kontakta oss för hjälp.
  4. Ladda ner etiketten och skriv ut den för senare användning. 


Förbered sedan paketet:

  1. Lägg biljetterna och täckbladet med den utskrivna etiketten i ett vanligt A4-kuvert (eller ett UPS-kuvert). 
  2. Fäst leveransetiketten tydligt på utsidan av kuvertet. 
  3. Lämna biljetterna på ett UPS-kontor eller schemalägg en UPS-hämtning.


När biljetterna har överlämnats till kuriren kommer orderstatusen att ändras till PÅ VÄG. Vid leverans till kunden kommer den att ändras till LEVERERAD.


Kan jag leverera biljetterna personligen?

Nej, StubHub International kräver bevis på frakt för att säkerställa din betalning.


Vänligen ta paketet till närmaste UPS-postkontor enligt dina fraktinstruktioner.


I min försäljning står det att biljetterna inte är levererade när jag redan har skickat

Försäljningar uppdateras som "Levererad" i vårt system när vi får bevis på leverans från mottagaren eller den använda leveranstjänsten. 


Om dina biljetter ännu inte har markerats som levererade kan det bero på att vi inte har mottagit bevis på leverans från mottagaren eller att leveranstjänsten ännu inte har levererat dem. Du kan spåra leveransstatusen med hjälp av spårningsnumret som tillhandahålls av UPS på deras webbplats. Om du använde den förbetalda etiketten som tillhandahålls av StubHub International behövs ingen ytterligare åtgärd. Statusen uppdateras automatiskt när UPS skannar paketet.


Om statusen inte har uppdaterats inom 72 arbetsdagar, vänligen kontakta oss med ditt försäljningsnummer och bevis på frakt.



Om denna artikel löste din fråga, vänligen betygsätt oss nedan och hjälp oss att fortsätta förbättra.