Behöver du skicka dina biljetter med en annan kurir än Fedex eller UPS? Tyvärr kommer du inte att kunna ladda ner etiketten från din profil. Istället måste du arrangera frakten själv. 

 

Så här fungerar det med några rekommenderade kurirer:

  • För Storbritannien: Royal Mail (vi rekommenderar att använda tjänsten "Next Day Delivery")
  • För Tyskland: Deutsche Post
  • För Spanien: Correos Express
  • För Mexiko: Estafeta, DHL, Pakmail, EnviaYa

 

Oroa dig inte! Vi vägleder dig genom processen:



Hur skickar man?

Först behöver du få köparens leveransadress: 

  1. Gå till Mina Biljetter > Försäljningar.
  2. Leta upp den order du vill skicka.
  3. Klicka på "Skicka dina biljetter" för att se leveransadressens detaljer. 

 

När du har adressen:

  • Lägg biljetterna i ett kuvert och adressera det till mottagaren. 
  • Kontakta den valda kuriren för att arrangera hämtning eller besök en kurirbutik för att skicka paketet. 

 

Hur varje kurir fungerar?

Royal Mail

  • Det är det snabbaste leveransalternativet i Storbritannien. 
  • Du måste besöka ett postkontor eftersom de inte hämtar från hemmet. 
  • Använd gärna tjänsten Next Day Delivery. 
  • Spårningsnummerformat: två bokstäver + 9 siffror + slutar med GB (t.ex., DS000000000GB)

 

Deutsche Post

  • Det är det snabbaste leveransalternativet i Tyskland. 
  • Du måste besöka ett postkontor eftersom de inte hämtar från hemmet.
  • Spårningsnummerformat: två bokstäver + 9 siffror + slutar med DE (t.ex., RQ000000000DE)

 

Correos (Express)

  • Det är den vanligaste kuriren i Spanien.
  • Besök ett postkontor för att skicka biljetterna.
  • Spårningsnummerformat: 16-siffrigt nummer. 

 

Estafeta

  • Det är den vanligaste kuriren i Mexiko.
  • Besök ett postkontor för att skicka biljetterna.
  • Spårningsnummerformat: 22-siffrigt nummer. 

 

När biljetterna har lämnats över får du ett fraktkvitto med paketets detaljer och spårningsnumret.

 

Hur uppdaterar man sin försäljning?

Du måste uppdatera din försäljning med spårningsnumret så att vi kan bekräfta frakten:


  1. Gå till Mina Biljetter > Försäljningar.
  2. Leta upp den order du vill skicka.
  3. Klicka på "Skicka dina biljetter" och sedan "Fortsätt" 
  4. Välj den kurir du använde, ange spårningsnumret och klicka på "Fortsätt" för att spara informationen. 
  5. Din försäljningsstatus ändras till "På väg". Vid leverans till köparen uppdateras statusen till "Levererad". 

 

Om du inte hittar den kurir du använde, vänligen kontakta oss, så uppdaterar våra experter din försäljning manuellt. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär!

 

När får jag betalt för försäljningen?

Betalningar släpps 5-8 arbetsdagar efter att evenemanget har ägt rum. Se till att din betalningsmetod är inställd och klar. Osäker på hur du konfigurerar din betalningsmetod? Här förklarar vi det för dig.


Om denna artikel löste din fråga, vänligen betygsätt oss nedan och hjälp oss att fortsätta förbättra.