INNEHÅLLSFÖRTECKNING
Generella frågor
Den föränderliga COVID-19-situationen har lett till frågor om vad som händer om ett evenemang ställs in eller skjuts upp.
StubHubs FanProtect Guarantee skyddar alla beställningar. Den biljett du har köpt kommer antingen att ta dig till evenemanget eller vi kontaktar dig för att ange hur du ska gå vidare med ditt köp. StubHubs prisbelönta kundservice hjälper till med eventuella frågor eller problem.
Du behöver inte kontakta oss om ett evenemang ställs in. Vi samarbetar med arrangörer, ligor och partners runt om i världen och kommer att meddela dig så snart vi kan.
Detta är en utmanande tid. Vi finns här för att besvara eventuella frågor.
VANLIGA FRÅGOR FÖR KÖPARE
Påverkas mitt evenemang av coronaviruset?
Vi väntar på officiella uttalanden från arrangörerna. Vi skickar dig ett e-postmeddelande om ditt evenemang ändras på något sätt. Du behöver inte göra något mer.
Om ditt evenemang ställs in och inte ombokas, vi kontaktar dig för att ange hur du ska gå vidare med ditt köp.
Var kan jag få information eller kontaktuppgifter?
Återbetalningar
Kommer ni att meddela mig när jag får min återbetalning?
Kan jag få en återbetalning om jag inte går på ett evenemang som inte är på grund av coronavirus?
Om evenemanget inte avbokas återbetalar vi inte din beställning.
Kommer min biljett att återbetalas om ett evenemang äger rum bakom stängda dörrar?
Om inte arrangörerna erbjuder något i stället vi kontaktar dig för att ange hur du ska gå vidare med ditt köp.
Om evenemanget inte avbryts men laget, arenan eller biljettföretaget erbjuder återbetalningar, kommer ni att återbetala min beställning?
Varför tar det så lång tid att få min återbetalning?
Eftersom det är många evenemang som påverkas av coronavirus samtidigt. Dessutom kan vissa banker eller kreditkort ha längre bearbetningstid och därför kan din återbetalning ta tid att bearbetas. I vissa fall kan vi behöva be dig skicka tillbaka den ursprungliga biljetten till oss eller till säljaren innan du kan få en återbetalning.
Evenemang och resor
Vi kommer att skicka e-postmeddelande till dig om alla evenemang som ställs in.
StubHub kommer inte att ersätta dig för resekostnader. Många flygbolag, biluthyrningsföretag och hotell hjälper emellertid kunderna på grund av viruset. Kontakta din researrangör för mer information.
När evenemang skjuts upp eller ombokas officiellt kommer de fortfarande att äga rum, men på ett annat datum än vad som ursprungligen planerats.
Om evenemanget skjuts upp till ett framtida, obestämt datum, kommer vi att skicka ett e-postmeddelande till dig när informationen meddelas.
StubHub är en biljettförsäljningsplats online som för samman köpare och säljare. Detta innebär att vi inte fattar officiella beslut om evenemang (som uppskjutningar, avbokningar etc.). Detta görs av evenemangets arrangörer.
Om ditt evenemang ställs in och inte ombokas, vi kontaktar dig för att ange hur du ska gå vidare med ditt köp.
VANLIGA FRÅGOR FÖR SÄLJARE
Vad händer om jag har sålt biljetter till ett inställt evenemang?
Om du fick betalt för biljetterna drar vi av försäljningsbeloppet från framtida betalningar. Kontakta det ursprungliga biljettföretaget för en återbetalning av biljetten.
Vad händer om jag har sålt biljetter till ett evenemang som har skjutits upp på grund av coronavirus?
Arena- och resepolicyer för social distansering och folkhälsa
Användarna av StubHub som deltar i evenemang under COVID-19-pandemin är ansvariga att föja de policyer för social distansiering och hälsa (t.ex. bära munskydd, tvätta händerna ofta, inte ha feber, etc.) som anges av arenan.
Dessa policyer implementeras av arenan och kan komma att ändras. Om du nekas inträde eller avvisas från evenemanget på grund av att du inte följer dessa policyer kommer du inte att få någon kredit eller återbetalning för din beställning.
Genom att delta i evenemanget antar du alla eventuella risker för exponering av COVID-19. Tänk på att du kan bli ombedd att underteckna att du avstår ansvar mot arenan, artisten, ligan eller laget som ett villkor för att komma in på evenemanget.
Observera att arenan eller evenemangets arrangör kan efter eget gottfinnande ge dig en annan sittplats i syfte att upprätthålla social distansering och av denna anledning kan platsnumret komma att ändras till ett annat platsnummer än det som anges på din biljett.
Beställningar som påverkas
Om ett lag, en arena eller en arrangör av någon annan anledning ogiltigförklarar en biljett, och det inte är köparens fel, kommer vi att behandla beställningen som annullerad.
För alla annullerade beställningar:
- StubHub kommer att annullera väntande betalning till säljaren (eller återkräva betalningen om den redan har betalats ut)
- Vi ger köparen en fullständig återbetalning
- Säljare kommer inte att påverkas av vår policy för förlorade beställningar, men vi kan be dem att skicka bevis på att deras biljetter har annullerats. Se policyn för inställda evenemang för mer information.
- Om det första inte ogiltigförklarar säljarensbiljetter och/eller säljaren inte kan bevisa detta men beställningen förloras kommer säljaren att påverkas av vår policy för förlorade beställningar.
Observera att säljaren måste meddela oss om eventuella ändringar av sittplatser. Om de inte gör detta kan vi annullera beställningar och debitera dem enligt våra användarvillkor.
Landspolicyer om folkhälsa och resor
StubHub-användare som köper biljetter under COVID-19-pandemin är ansvariga för att följa de rese- och hälsopolicyer som gäller i deras ursprungsland och i deras destinationsland. Dessa gäller för kunder som reser från ett annat land eller även inom samma land mellan olika städer eller regioner.
Om du nekas inträde eller avvisas från evenemanget på grund av att du inte följer dessa policyer kommer du inte att få någon kredit eller återbetalning för din beställning.